9. Regen, 9°!
— Von Halberstam (K.): gibt Daten an. — Von Klara (langer Br.): allerhand: über Oskars Verpflichtungen seinen Eltern gegenüber, über Weils, Erich u. Felix. — Tomay jun. bringt den Choral, nimmt das Präludium u. die Durchführung mit. 1 — An Nagel (Br.): Dank für die Sendung, Tadel an der Albinoni-Sonate. 2 — An Baumgarten (K. express): ob er Freitag kommen könne? — An Oppel (Br.): Dank für die Walzer, die alten u. neuen; sonstige Nachrichten: Furtwängler, Weisse, Brockhaus usw. — Choral korrigirt, op. 10 XII erledigt. — Ein Fliederstrauß: von Lie-Liechen dem „Großpapa“ gewidmet. —© Transcription Marko Deisinger. |
9, rain, 9°!
— From Halberstam (postcard): suggests dates. — From Klara (long letter): all sorts of things – concerning Oskar’s obligations to his parents, concerning the Weils, Erich, and Felix. — Tomay Jr. brings the Chorale, takes the Prelude and the development section with him. 1 — To Nagel (letter): thanks for the package; reproach concerning the sonata by Albinoni. 2 — To Baumgarten (express postcard): whether he could come on Friday? — To Oppel (letter): thanks for the waltzes, the old and the new. Other news: Furtwängler, Weisse, Brockhaus, etc. — Chorale corrected, Op. 10, No. 12 dealt with. — A bouquet of lilacs: dedicated by Lie-Liechen to her "Grandfather." —© Translation William Drabkin. |
9. Regen, 9°!
— Von Halberstam (K.): gibt Daten an. — Von Klara (langer Br.): allerhand: über Oskars Verpflichtungen seinen Eltern gegenüber, über Weils, Erich u. Felix. — Tomay jun. bringt den Choral, nimmt das Präludium u. die Durchführung mit. 1 — An Nagel (Br.): Dank für die Sendung, Tadel an der Albinoni-Sonate. 2 — An Baumgarten (K. express): ob er Freitag kommen könne? — An Oppel (Br.): Dank für die Walzer, die alten u. neuen; sonstige Nachrichten: Furtwängler, Weisse, Brockhaus usw. — Choral korrigirt, op. 10 XII erledigt. — Ein Fliederstrauß: von Lie-Liechen dem „Großpapa“ gewidmet. —© Transcription Marko Deisinger. |
9, rain, 9°!
— From Halberstam (postcard): suggests dates. — From Klara (long letter): all sorts of things – concerning Oskar’s obligations to his parents, concerning the Weils, Erich, and Felix. — Tomay Jr. brings the Chorale, takes the Prelude and the development section with him. 1 — To Nagel (letter): thanks for the package; reproach concerning the sonata by Albinoni. 2 — To Baumgarten (express postcard): whether he could come on Friday? — To Oppel (letter): thanks for the waltzes, the old and the new. Other news: Furtwängler, Weisse, Brockhaus, etc. — Chorale corrected, Op. 10, No. 12 dealt with. — A bouquet of lilacs: dedicated by Lie-Liechen to her "Grandfather." —© Translation William Drabkin. |
Footnotes1 These, together with a Bach chorale and Chopin’s Prelude Op. 10, No. 12 (mentioned later in the entry), are works that feature in Schenker’s Fünf Urlinie-Tafeln/Five Analyses in Sketchform (New York: David Mannes School, 1932). 2 Tommaso Albinoni, Trattenimenti armonici per camera, No. 6: Sonate für Flöte (Oboe oder Violine) und Basso continuo, ed. Ludwig Schäffler (= Nagels Musik-Archiv 74, Hannover: Nagel, 1931). |