22. Blau, +2°.

— An v. H. (Br.OJ 89/6, [4]): Dank für das Geld, für den Weg zu Dlabatsch, für die Mitteilung über Jonas. Marx hat meine Werke als Lehrmittel „vormerken“ lassen; vorläufiger Dank für den Aufsatz aus der Frankfurter Ztg. – kündige meinen Aufsatz an; über Weisses Kurs, Furtwänglers Aeußerung: Fortsetzung folgt. — An Jonas (Br.OJ 5/18, 24): ein Konflikt kaum möglich, freue mich des Erscheinens der „Einführung“, 1 der Haltung Einsteins usw.

© Transcription Marko Deisinger.

22, blue sky, +2°.

— To Hoboken (letterOJ 89/6, [4]): thanks for the money, for access to Dlabatsch, for the communication about Jonas. Marx has had my works "noted" as teaching materials; for the time being, thanks for the article from the Frankfurter Zeitung – I inform him of my "article"; concerning Weisse’s course, Furtwängler’s statement: to be continued. — To Jonas (letterOJ 5/18, 24): a conflict is hardly possible, I am delighted by the appearance of the Einführung, 1 Einstein’s behavior, etc.

© Translation William Drabkin.

22. Blau, +2°.

— An v. H. (Br.OJ 89/6, [4]): Dank für das Geld, für den Weg zu Dlabatsch, für die Mitteilung über Jonas. Marx hat meine Werke als Lehrmittel „vormerken“ lassen; vorläufiger Dank für den Aufsatz aus der Frankfurter Ztg. – kündige meinen Aufsatz an; über Weisses Kurs, Furtwänglers Aeußerung: Fortsetzung folgt. — An Jonas (Br.OJ 5/18, 24): ein Konflikt kaum möglich, freue mich des Erscheinens der „Einführung“, 1 der Haltung Einsteins usw.

© Transcription Marko Deisinger.

22, blue sky, +2°.

— To Hoboken (letterOJ 89/6, [4]): thanks for the money, for access to Dlabatsch, for the communication about Jonas. Marx has had my works "noted" as teaching materials; for the time being, thanks for the article from the Frankfurter Zeitung – I inform him of my "article"; concerning Weisse’s course, Furtwängler’s statement: to be continued. — To Jonas (letterOJ 5/18, 24): a conflict is hardly possible, I am delighted by the appearance of the Einführung, 1 Einstein’s behavior, etc.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Oswald Jonas, Das Wesen des musikalischen Kunstwerks: Einführung in die Lehre Heinrich Schenkers (Vienna: Saturn-Verlag, 1934).