Sehr geehrter Herr! 1

Als ich meinen letzten Brief an Sie absandte, 2 waren meine Colli noch unterwegs, u. ich bin daher genötigt, heute die Seitenzahlen zu berichtigen, die ich dort irrtümlich angegenben habe: ich möchte Sie nämlich bitten, das „Vorwort“ in II1 bis pag. XXIII (!) zu lesen, u. der damit gegebenen Situation Rechnung zu tragen. 3


Mit ausgezeichneter Hochachtung
ergeben
[signed:] H Schenker

15. 9. 10.

© Transcription Ian Bent, 2019



Dear Sir, 1

As I sent my last letter off to you, 2 my packages were still in transit, and I need therefore today to correct the page-count, which I gave incorrectly there. I should like specifically to ask you to read the "Foreword" to vol. II/1 as far as p. XXIII (!), and to take the situation given there into account. 3


With kind regards,
Your devoted
[signed:] H Schenker

September 15, 1910

© Translation Ian Bent, 2019



Sehr geehrter Herr! 1

Als ich meinen letzten Brief an Sie absandte, 2 waren meine Colli noch unterwegs, u. ich bin daher genötigt, heute die Seitenzahlen zu berichtigen, die ich dort irrtümlich angegenben habe: ich möchte Sie nämlich bitten, das „Vorwort“ in II1 bis pag. XXIII (!) zu lesen, u. der damit gegebenen Situation Rechnung zu tragen. 3


Mit ausgezeichneter Hochachtung
ergeben
[signed:] H Schenker

15. 9. 10.

© Transcription Ian Bent, 2019



Dear Sir, 1

As I sent my last letter off to you, 2 my packages were still in transit, and I need therefore today to correct the page-count, which I gave incorrectly there. I should like specifically to ask you to read the "Foreword" to vol. II/1 as far as p. XXIII (!), and to take the situation given there into account. 3


With kind regards,
Your devoted
[signed:] H Schenker

September 15, 1910

© Translation Ian Bent, 2019

Footnotes

1 Writing of this letter is not recorded in Schenker's diary.

2 His last letter was presumably CA 121-122, September 10, in which he set out his ideas for the Handbibliothek, acknowledged in OJ 12/27, [12], September 14.

3 Pp. VII‒XXIII (transl. pp. xvii‒xxv) contain an outspoken polemic against what Schenker regarded as the deplorable state of contemporary music theory, teaching, and technique.