1. Februar Bedeckt.

— An der Form [in Der freie Satz]. — Ich finde im N. W. Journal im Aufsatz von Marx „Tonraum“, „Abstraktion“ u. a.! – (Ztg. vom 31. I. 32). 1 — Zwischen 11 u. ½12h in Sonne ein Stück Aspangstraße. — Von Inspektor CzapekGraphische Künste“ 1926 2/3: das Hammer-Blatt u. eine Kritik. 2 — Rf. Memoiren eines Gram[m]ophons.

© Transcription Marko Deisinger.

February 1, cloudy.

— Work on "Form" [for Free Composition ]. — In Marx’s article for the Neues Wiener Journal , I find the words "Tonraum," "Abstraktion," and other things! – (issue of January 31, 1932). 1 — Between 11 o’clock and 11:30, a stretch of the Aspangstraße in the sunshine. — From Inspector Czapek, Graphische Künste , 1926, nos. 2/3: the Hammer portrait and a critique. 2 — Radio: memoirs of a gramophone player.

© Translation William Drabkin.

1. Februar Bedeckt.

— An der Form [in Der freie Satz]. — Ich finde im N. W. Journal im Aufsatz von Marx „Tonraum“, „Abstraktion“ u. a.! – (Ztg. vom 31. I. 32). 1 — Zwischen 11 u. ½12h in Sonne ein Stück Aspangstraße. — Von Inspektor CzapekGraphische Künste“ 1926 2/3: das Hammer-Blatt u. eine Kritik. 2 — Rf. Memoiren eines Gram[m]ophons.

© Transcription Marko Deisinger.

February 1, cloudy.

— Work on "Form" [for Free Composition ]. — In Marx’s article for the Neues Wiener Journal , I find the words "Tonraum," "Abstraktion," and other things! – (issue of January 31, 1932). 1 — Between 11 o’clock and 11:30, a stretch of the Aspangstraße in the sunshine. — From Inspector Czapek, Graphische Künste , 1926, nos. 2/3: the Hammer portrait and a critique. 2 — Radio: memoirs of a gramophone player.

© Translation William Drabkin.

Footnotes

1 Joseph Marx, "Ich kaufe mir Mozarts G-Moll-Symphonie. Einiges über Werk und Wiedergabe," Neues Wiener Journal, No. 13719, January 31, 1932, 40th year, pp. 8–9; a clipping is preserved the Schenker Scrapbook (OC 2) on page 86.

2 A[rpad] W[eixlgärtner], "Schabblätter von Viktor Hammer," Die Graphischen Künste, 49th year (Vienna 1926), pp. 70–74.